جهزوا محركاتكم للابداع والابتكاروالمبادرة.. Google قادمة الى الرياض!





Google في طريقها اليكم لاطلاق مؤتمر G|Saudi Arabia! تمر صناعة الانترنت في السعودية في مرحلة مذهلة من النمو و التطور، و لذلك سيكون المؤتمرمنصة تفاعلية لنشاركك أحدث تقنياتنا و ابتكاراتنا في مجال الانترنت و الموبايل، و لنطلعك على أنظمتنا للأعمال و التسويق و الاعلان التي سوف تساعدك على انماء ايرادات و نطاق اعمالك، و لربما نلهمك لأخذ المبادرة لبدء شركتك الناشئة في مجال الانترنت التي طالما فكرت في انشائها.


لقد شهدت المملكة العربية السعودية واحدة من أسرع معدلات النمو للإنترنت وتغلغل النطاق العريض عالميا، حيث ارتفع معدل استخدام الإنترنت في السعودية من 1 ٪ من السكان في عام 2000 ، إلى 11 ٪ عام 2005 ، إلى 38 ٪ في عام 2010. حاليا ، يوجد أكثر من 10 مليون مستخدم في المملكة العربية السعودية على شبكة الإنترنت ، ونتوقع ان يتضاعف عدد المستخدمين خلال السنتين القادمة. و قد تجلى هذا النمو في استخدام الانترنت بقوة، حيث شهدت سنة 2010 المرة الأولى في السعودية التي يتجاوز فيها متوسط الوقت الذي يًقضى في استخدام الإنترنت كل وسائل الإعلام الأخرى بما في ذلك التلفزيون و الاعلام المطبوع.



تشكل المملكة العربية السعودية واحدة من أكبر قواعد الاستخدام والمحتوى العربي في المنطقة، ونحن حريصين أن نبنى و نعزز منظومة متكاملة تساعدك في بناء وتنمية ابتكاراتك و اعمالك المبنية على الإنترنت. مؤتمر G|Saudi Arabia هو واحد من جهودنا العملية للقيام بذلك. سنقوم بجلب ٣٠ من مهندسي البرمجيات ، مديري المنتجات ، وتطوير الأعمال من Google من جميع أنحاء العالم إلى الرياض، وهذه دعوة لكم ، مبادرين، مبرمجين، ومؤسسي شركات، لمشاركتنا في G|Saudi Arabia للاستفادة من هذه الموارد، تشمير سواعدكم، والتفكير جديا في كيفية بناء ابتكارات و تقنيات مؤثرة و جوهرية في ضوء النمو الهائل التي تشهدها صناعة الانترنت. نتطلع إلى رؤية العديد منكم هناك.






Saudi Developers and Entrepreneurs: Start Your Engines .. Google is coming to town!




Google is coming your way and we're launching our first ever G|Saudi Arabia event. We believe this is an exciting time for the Saudi Internet industry and we want to showcase to you our latest and greatest web and mobile innovations, share with you tools and platforms that will help you scale and grow your current business, and hopefully inspire you to build your own Internet venture that you've been thinking of starting for a while.


Saudi Arabia has witnessed one of the fastest growth rates for Internet and mobile broadband penetration globally. Internet penetration in Saudi grew from 1% of the population online in 2000, to 11% in 2005, to 38% in 2010. Currently, more than 10 million users in Saudi Arabia are connected to the web and we expect this to more than double in 2 years time. This extraordinary growth manifested itself very strongly last year, that 2010 marked the first time in Saudi where the average time spent on using the web exceeded all other media channels including TV and print.


Saudi Arabia constitutes one of our largest usage and content bases in the region and we're excited to nurture and grow an ecosystem that will help you build and grow your Internet based business. G|Saudi Arabia is one of our practical efforts to do so. We're flying 30 software engineers, product managers, and business development Googlers from all over the world to Riyadh, Saudi Arabia. So, this is a call to you, Saudi's local entrepreneurs, coders, and startup founders, to apply to G|Saudi Arabia to leverage these resources, sleeve up, and think seriously of how to create the next big thing given Saudi's exciting growth trends. We look forward to seeing as many of you there.




Pageviews Last 30 Days

Followers