يسرنا أن نعلن لكم عن إطلاق خدمة استهداف العملاء في المدن داخل دولتي مصر والسعودية. حيث يمكن للمعلنين في كل من الدولتين تحديد المدينة أو المدن التي يقطنها مستخدم الإنترنت الذي سيشاهد الإعلان مما يتيح للمعلن قدرة أفضل في استهداف الشريحة الأكبر من مستخدميه وتزيد من العائد على الاستثمار للحملة الإعلانية.
فعلى سبيل المثال، حسن لديه مطعم في القاهرة ويرغب في استهداف سكان القاهرة باستخدام كلمة "مطعم". فيمكن باستخدام خاصيتي الاستهداف بالمنطقة أو المدينة اختيار القاهرة. مما يعني أن مستخدمي Google في الإسكندرية لن يشاهدوا الإعلان عند البحث عن كلمة "مطعم". وتستخدم Google بروتوكول الإنترنت أو ما يعرف بالـ IP Address في تحديد مكان المستخدم ومن ثم إظهار الإعلان المناسب له.
للمزيد من المعلومات عن هذه الخاصية يرجى قراءة هذه المقالة في مساعدة Adwords.
Regional targeting
We are delighted to announce a new feature we recently rolled out to our Egyptian and Saudi advertisers in AdWords ! Advertisers in those 2 countries can now target their ads only to specific region, city or geographical location. It's a powerful way to reach qualified prospects in the precise area where you do business.
For instance, Hassan who owns a restaurant in Cairo wants to target Cairo residents with the keyword "restaurant". With region and city targeting, his ads may appear when a Google user in Cairo searches for "restaurant". When Google users in Alexandria searches for the "restaurants", Hassan's ad will not appear. Google uses the user's Internet Protocol (IP) address to determine the user's location and to show Hassan's ad.
Please check AdWords Help for more information about regional and city level geographical targeting.